Realizacje

Dworzec Łódź Fabryczna

Operacja na otwartym mieście

Remont i przebudowa Dworca Łódź Fabryczna była jedną z największych inwestycji tego typu w Europie, do której wykorzystano najwyższej jakość materiały budowlane – w tym oznaczenia dla niepełnosprawnych oraz oznakowanie dla niewidomych marki Dasag. Aż 300 konstruktorów zaangażowało się w pracę nad projektem i jego realizacją. Efektem ponad pięcioletnich prac jest rozległy kompleks, na który składa się podziemna stacja kolejowa, dworzec autobusowy oraz parking. Poza funkcjonalnością, Dworzec Łódź Fabryczna wzbogacił tkankę miejską pod względem estetycznym. Eklektyczna architektura obiektu łączy w sobie nowoczesność z tradycyjną zabudową miejską, która ma nawiązywać i przypominać dawny budynek dworca. Dominantą bryły jest dynamiczny, przeszkolony dach.

Oznaczenia dla niepełnosprawnych – cechy dworca premium

Dworzec Łódź Fabryczna został zaprojektowany zgodnie z europejskimi standardami bezpieczeństwa, a więc jest przystosowany również dla osób niepełnosprawnych i niewidomych, które coraz częściej podróżują pociągami. Na wszystkich peronach zostały wmontowane specjalne oznaczenia dla niewidomych – są to systemy oznakowania dotykowego, ułatwiające zlokalizowanie np. krawędź peronu. Projektanci i tym razem postawili na produkty Probet-Dasag. Na tak dużej przestrzeni użyto ok. 10 km płyt z betonu szlachetnego oraz zewnętrznych okładzin schodów z prefabrykowanych betonowych elementów.

Zabudowa miejska z myślą o bezpieczeństwie

Systemy oznakowanie dotykowego mają na celu poprawę komfortu wszystkich pasażerów. Zastosowanie ich w takich miejscach jak np. Dworzec Łódź Fabryczna zwiększa bezpieczeństwo nie tylko osób mających problem ze wzrokiem, ale także pozostałych użytkowników. Na zlecenie inwestora firma Dasag stworzyła niestandardową gamę kolorystyczną oznakowania dotykowego, co pomogło zachować spójność wizualną projektu.